Menu

Jak rozegrasz?

1.  Po trzech pasach otworzyłeś na czwartej ręce 4♠ (idzie albo nie idzie).N zawistował asem, królem i damą kier. Jak będziesz sobie radził w poniższym rozdaniu?

 

 

 

 

2.  Kontrakt 6 BA. N zawistował ♣ 5-ką, S nie dołożył do koloru. Jaki rozkład musisz zastać u przeciwników i jak rozegrasz ten kontrakt?

 

  

 

3. Po otwarciu zaporowym 2♠ przez N rozgrywasz dość pewny kontrakt 4♥. Wist ♠ król. Jak weźmiesz 10 lew?

 

 

 

Rozwiązania:

1. Przy ukazanej „Akademii” kierowej w ręce N nie może się już mieścić ani as trefl, ani król karo. Co najwyżej jedna figurka w treflach. Impas karo zatem udaje się. Rzecz w tym, że do stołu mamy zaledwie jedno pewne dojście. Szansa na drugiego króla karo jest znikoma. Drugie dojście do stołu można uzyskać impasując 9-kę pik. Ryzyko to jednak nie jest potrzebne. Jeśli nasze wyliczenie rozkładu punktów jest poprawne (a musi być) to możemy zagrać na wpustkę już w czwartej lewie. Zagrywamy trefla i nadbijamy kartę podłożoną przez N. S jest wpuszczony – zagraniem w karo da nam niezbędne tempo do impasu, pociągnięcie wysokiego trefla wyrobi nam brakującą lewę w stole, a zagraniem w piki da nam tak potrzebne dodatkowe wejście do stołu bez żadnego ryzyka.

2. Układem, przy którym możesz wygrać kontrakt jest singleton pik przy asie kier u jednego z przeciwników. Przy takim założeniu zwycięska rozgrywka powinna przebiegać następująco: Bierzemy figurą trefl w ręce, ściągamy asa pik, 6 razy karo, kolejną figurę trefl i gramy blotką trefl do W podkładając stosowną kartę. Po utrzymaniu się w dziadku zagrywamy figurę kier usuwając z ręki blokującego trefla. Przeciwnik, który nie posiada pików musi dopuścić nas do dwóch lew w stole.


3. Przy podziale kierów po dwa, lub singlowym walecie w tym kolorze dziesiątą lewę da nam przebitka pika. Dużo bardziej bezpieczną będzie  próba przebicia kara w stole uniezależniająca nas od wspomnianych podziałów kierów. Aby doprowadzić do przebitki karo należy wykonać manewr przegrywająca na przegrywającą. Bijemy asem pik i odwracamy w pika, a potem na trzeciego pika usuwamy z dziadka karo i po oddaniu asa w tym kolorze przebijamy trzecie karo. Szansa, że S to nadbije jest niewielka – N przy 6-ciu pikach musiałby mieć jeszcze 4 kara.